lábjegyzet

 2009.05.21. 10:19

ahogy valahol korábban ígértem, bemásolok egy bekezdést A kétség lazacából magyarázatként a korábbi rajongásomra:

"... És mint kiderült, ez nem véletlen egybeesés.

     Mellesleg tényleg én vagyok az egyetlen, aki a „mint kiderült” kifejezést hihetetlenül hasznosnak találja? Lehetőséget ad arra, hogy gyors, tömör és megalapozott kapcsolatot teremtsünk máskülönben véletlenszerűen összefüggéstelen állítások között anélkül, hogy meg kellene magyaráznunk, mire is épül ez a megalapozottság. Remek. Sokkal jobb, mint elődjei: az „olvastam valahol...” vagy a gyáva „azt állítják...”, mivel nemcsak azt sugallja, hogy az éppen fejtegetett városi mitológia akármelyik felületes része tulajdonképpen egy vadonatúj, a tudományt gyökeresen megváltoztató kutatáson alapszik, hanem azt is, hogy ennek a kutatásnak mi magunk is aktív részesei voltunk. De ismét hangsúlyozva: a tényleges megalapozottság  legcsekélyebb igénye nélkül. Na mindegy, hol is tartottam?..."

(Douglas Adams: Katzenjammerkúrák)

A bejegyzés trackback címe:

https://hopingfor.blog.hu/api/trackback/id/tr671135044

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása